Konsten att skratta

Snart är det nyarsafton och för spanjorskorna gäller detta mode mode mode. Allting ska matchas, för har man en bla jacka maste man ju ha blaa skor ;). En annan typisk modegrej är att de gör en bulle eller snurr mitt pa huvudet, ju högre desto bättre. Jag tar det lilla lugna, jag gillar mina skor även fast de inte har samma färg som min handväska. Min värdsysyter har det däremot värre. Hon köpte ett par gröna strumbyxor och nu maste hon ha en grön vinterjacka. Vi har letat i hela Arcos och snart hela jerez men utan framgang.  Nu börjar hon fa lite smatt panik och funderar pa om hon ska köpa en röd jacka istället... haha, varför inte bara ha pa sig en svart? Oj, förlat, det är ju inte modet.

Hursomhelst, när vi givit upp letandet i Jerez akte vi till mammans syster för att säga hej. När vi kom tilbaka till Arcos insag Maria att hon hade glömt sin handväska, med mobil, pengar, nycklar you name it, hos mostern (minst en halvtimma enkel väg). Och vad gör man? Jo man skrattar, inte at henne utan med henne. Det är klart, vad hjälper det att sura?  Tidigare idag lyckades mamman glömma maria pa gatan och körde iväg utan henne i bilen, och vad gör vi at det? jo skrattar. Jag har tyckt att det varit jobbigt när jag ansträngt mig att prata bra spanska och mamman skrattar at mig för att jag säger fel. Nu har jag insett att det är sa hon, sa som manga andra jag har träffat här, är.  Skratta skratta skratta, vardagen blir roligare da. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hannah Montana?!



Odeya kommer att älska dig tjejen!



Happy New Year!

PUSS

2008-12-30 @ 21:59:12
URL: http://lindisen89.blogg.se/
Postat av: Mother

Hej! Vi har också skrattat!!! Vi har tittat på julklappen som vi fick av dig och Linda. TOPPEN TACK!!!!! Många nyårskramar från MoP

2008-12-30 @ 23:20:40
Postat av: Hanna

Hahahha, linda, har jag inte sagt det? När jag säger att jag heter Hanna säger ALLA här "ahhhhhhhhhhhhhhhh, HANNAH MONTANA!" Hahah

2008-12-31 @ 14:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0