fredagen den 16:de januari

Sjukhusvisiten med min ömma hals gick bra. De har inget kösystem med upprop eller nummerlappar in till doktorn sa man fragar helt enkelt högt i väntrummet vem som är sist i kön. Detta blev lite förvirrande med alla trötta smabarnsföräldrar och gamla människor när vi insag att det var tva olika köer. Jag klarade mig i alla fall, tack vare att jag hade med min värdmamma som ju är en riktig spanjorska.

Läkaren fick se mitt europeiska sjukförsäkringskort, top en träpinne och ficklampa och kollade min hals, ställde tre fragor varav en jag inte förstod och inte kunde svara pa, skrev ut tva recept och sen var vi klara att ga till apoteket. Snabbt och enkelt! För antibiotika och nagot annat smärtstillande medel betalade jag 2.5 €, billigt!

En sak som jag inte har berättat än, som är oerhört vanligt här, är de sma elementen folk har under matborden här. Det fungerar sa, eftersom att det är sa kallt inne, att man drar upp bordsduken till halsen och sitter där och värmer sig, hemma i sitt eget hus liksom hemma hos andra. En sak som jag vet vi utbytesstudenter inte grejade fran början är att ibland blir de där väldigt varma och vi har bränt bade skor och strumpor pa dem.



Vad händer annars da? Hm, jag är trött pa att vara sjuk och vill att det ska bli varmare. Idag gjorde jag och värdmamman en supergod cheesecake i micron! Det tycker jag var lite intressant. Sadan är maten här, väldigt enkel att tillaga men mycket god. Oftast... undantag finns ju.. haha.

hasta mañana

Kommentarer
Postat av: Becka

hoppas att du blir frisk snart :)

2009-01-16 @ 20:47:53
URL: http://heroesonthemoon.blogg.se/
Postat av: mother

Har Ughsen brunnit upp ännu?

2009-01-16 @ 23:20:46
Postat av: Anonym

Haha åh! Jag kommer ihåg lukten av bränt gummi efter några minuter vid TV:n, och brännmärkena finns fortfarande kvar på mina tofflor! Känner igen mig så mycket i allt du skriver. Hur går allt?

2009-01-17 @ 17:13:46
Postat av: Elin

haha, vilka mysiga krypin ^^ kan tänka mig att det blir kö till dom där, eller kul om alla sitter i varsina :P



såg att du hade klippt lugg, sött det blev :D fast det kanske var länge sen, det var ju ett tag sen jag såg dig ..



krya på dig!

2009-01-17 @ 21:58:20
Postat av: andrea

hej hanna!

jag o fanny undrar va den där svarta stenliknande saken va för nåt, carbon de reyes??

fanny åt smulor av den nu, vi får hoppas att de inte va nåt giftigt för då har du dödat henne

hon säger att det smakar socker? jag vet inte om ja ska riskera livet och smaka lr inte.... sen e ja inte säker på att jag litar på hennes smaklökar heller, vi har just ätit stark mat så de kan ju va lite knas.........

aja hoppas på svar nu så smaka på de... eller inte?

PUUUUSS<3<3

fanny hälsar SÅKLART PUSS<3<3

2009-01-18 @ 21:52:04
Postat av: fanny o andrea

hej hanna! när går bussarna från madrid till jerez och tvärtom och hur mycket kostar dom? o hur lång tid tar det att åka? :O

puss <3<3

2009-01-26 @ 16:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0