halvtid!

Wow... det gick ganska fort detta. Fast det är lite mixade känslor, det känns som en evighet sedan jag stog där pa arlanda med tre väskor handbagage och inte visste nagonting om nagonting. Men det gick ju bra, tillslut.

Spanskan... ja.... assa jag trodde, helt seriöst, att jag skulle kunna flytande spanska efter tva manader här. Och da menar jag att jag trodde att jag skulle kunna alla ord och ha högsta betyg i alla ämnena i skolan. Jo men tjena, haha. Men det gar bra nu, det gar framat, jag förstar ganska ofta vad lärarna säger. Haha, framgang i skolan idag: jag fick läsa högt i bade filosofin och biologin. Det hade kunnat gatt bra.. fast det gjorde det inte. Jag fick läsa en superkomplicerad text vars innehall till 40% var helt nya ord för mig. Fast det lär ju resultera i nagot bra, nu behöver inte spanjorerna skämmas för att läsa högt pa engelskan, det är inte sa lätt som man kan tro sant där.

Halvtid betyder ocksa tyska Paul akt hem till rattstaden Hameln (ni vet sagan "Råttfångaren i Hameln") för han skulle bara vara här i ett halvar och sen tillbaka till sin skola. Detta har ju da resulterat i att vi funderat pa hur det kommer kännas att komma hem. Och vet ni vad vi kom fram till? Ingenting. Det gar inte att föreställa sig. Även fast jag har varit här i 4 manader fattar jag inte att livet i Sverige fortsätter. Det känns som om jag är i en dröm. En lang dröm.... och jag vill inte vakna:) (vilket jag inte heller behöver för jag har ju minst fyra manader kvar =)

Aja, tillbaka till nuet!

Vad har jag gjort idag? Skola, pluggat spanska och letat efter en utstyrsel till Karnavalen som är i februari. Jag spanade in regnbagsfärgade ögonfransar och en bla peruk medan jossi blev kär i geisha-utstyrslarna. Hm, vi far se vad det blir av detta. Egentligen borde jag klä ut mig till "Hannah Montana" sa att Spanien äntligen far bekräftat det de har kallat mig sen jag kom hit. Fast om jag ska vara Montana maste syrran vara Amy Winehouse... deal?

vad mer?

Sen jag skrev sist har vi bla hunnit ha ett överraskningspartaj för Nina (med MASSA tarta)

Och mer skola och mer spanskapluggande. Fast jag är smart (vilket vi vet sen tidigare) sa jag tänker plugga plugga och plugga spanska nu och sen när varen drar igang kan jag prata pa som bara den. Varen här betyder fiesta. Det ska bli karnaval i Arcos, i cadiz, Feria, Semana Santa, Día del Toro... ja, taggad blir man :D!

lite bilder!

Här ser ni trettio av min spanska morbrors lite drygt femtio faglar



Lite promenader




Kommentarer
Postat av: Papa (Dad)

Diversión para ver algunos cuadros de Arcos. El camino usted está caminando a las miradas de Josefina absolutamente seguras a mí. La ciudad parece agradable, nosotros está mirando adelante para visitarle en abril. Porción de abrazos Papá

2009-01-30 @ 22:57:46
URL: http://masendj.blogg.se/
Postat av: Hanna

muy bien escrito jeje :P

2009-02-04 @ 23:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0