Tyk

Huvudet känns som om det skulle kunna explodera, snoret rinner och alla spanjorer kan inte luta tjata om tabletter. Om man är sjuk tar man tabletter, hur ska man annars bli frisk? Öh okej, sa där har inte jag vuxit upp och nej jag tänker inte sätta tänderna i deras tabletthögar. Jag är inte som dem vlket jag har försökt förklarat. Typ 20 ganger per dag.

Pa hygienpukten är jag inte heller som dem. Det här är nagra saker jag fortfarande inte förstar med Arcos...

.......Toaletterna: finns nästan aldrig nagot papper pa offentliga toaletter. Varmt vatten? Nej. Exempelvis i skolan, vattnet är iskallt, det finns ingen tval eller handtork -> eleverna tvättar inte händerna efter att de gatt pa toa.

......Näsan: Att ateranvända pappersnäsdukar och att peta sig i näsan lite da och da, offentligt, är helt normalt.

......Mer om vatten. Exempelvis min familj, vi "diskar" i en balja med kallt vatten som inte byts alltför ofta.

.....Golv. Alla gar med skor inomhus och städas verkar de inte göras alltför ofta. Det gar snabbare att sopa undan smutsen där man inte ser den och ta fram doftsprejen. Bra exempel är min biologilärare som brukar springa runt med sin väska, böcker och en flaska doftsprej i skolan.

.....Mat. När vi handlar och det är varmt ute kan vi ha varan mat staende i bilen i flera timmar eftersom vi ska hälsa pa släktingar pa vägen hem.  Och da pratar jag inte bara om apelsiner eller sa., nej allt, kött, mjölk, frukt osv.

Sa varför blev jag sjuk da? Det känns ju som att man borde ha blivit ganska duktigt härdad efter nagra manader här. Jag tror att det är för att det är sa galet kallt inomhus. Ytterdörren brukar sta öppen, taket har en stor springa och huset är langt infran isolerat. Det fungerar ganska bra pa dagen, man kan ta pa sig lite extra kläder och da och da ta en liten promenad för att fa upp värmen. Men pa natten sover jag med 4 tjocka filtar vilket är alldeles perfekt. Men när man ska ga upp, usch, när jag sticker ut huvudet utanför min filtlager haller man pa att tuppa av. Och kylan här är mycket fuktigare än kylan i Sverige, sa även om det later ganska varmt sa fryser spanjorer minst lika mycket som svenskar pa vintern.

Nu ska jag forsätta dricka vatten, snyta mig stup i kvarten och invänta en varmare arstid.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Stackars dig och just idag när din riktiga mamma har gått och gömt sig bara för att... Vi grattar henne iallafall. Hurra! Krya på dig, Hanna Montana.

2009-01-14 @ 11:02:38
Postat av: Linda

Krya på dig! Håller totalt med dig om alla tabletter som alla verkar stoppa i sig för lite kyla. Här är det 10 minus grader men det känns mycket varmare.

Luften står helt still vilket jag tror att det beror på.

2009-01-14 @ 15:10:22
URL: http://lindisen89.blogg.se/
Postat av: Linus

Hahaha, Hanna! Det är ju precis likadant som här. Vi har verkligen det iskallt inomhus. Och kallt är vattnet också, även hemma. Man slår liksom på en termostat inne i köket när man ska duscha. Helknäppt!



Och på skolan när man tvättar händerna efter man varit på toa så kollar resten konstigt på en ungefär... Haha. Peta i näsan är helt OK här också.



Jag har i alla fall många täcken osv. i min säng + filtar! Haha. Och nu har vi även fått fleecesängkläder! Ändå sover jag med fleecepyamas, strumpor, tjockstrumpor :) Haha!



Ha det bra så hörs vi något! Ska träffa Sanna Rosell ihelgen, hon som bor i Alcoy. Vi funderar på att resa till påsk, vad ska du göra under påsken? Funderar på att åka neråt och kanske träffa en del, och kanske till och med nån vill följa med!

2009-01-15 @ 14:36:16
URL: http://linusberg.info.se
Postat av: Mother

Hej!

Vilket tjat om att det är kallt. Vi kom hem inatt och det var minus 6 grader ute och 14 grader inomhus. Imorse var det minus 10 grader ute och 12 grader inomhus, värmepumpen är kaputt!!!!!



Krya på dig gumman och var rädd om dig, ta 7 filtar när du sover! 50 kramar från mamma

2009-01-16 @ 10:21:56
Postat av: Mother

Vilken underbar uppfinning värmepumpen är. Nu fungerar elementen igen. Tänk att det kan vara så varmt och skönt inomhus!!!

2009-01-16 @ 11:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0